Söndag = Homegoing

Vaknade upp till en härlig dag med sol igen.
Tog en promenad på Grinda efter frukost. Maja ville se en repris på alla djur som fanns där. Men hon lät som en Tiger oavsett vilket djur vi såg, måste vara något nytt från dagis....
Vi åt en god lunch i båten och sen på eftermiddagen for vi mot Åkersberga och fastladet igen.

Det har varit en super duper helg. Ville inte att den skulle ta slut. Det har fungerat perfekt med Maja också ( värdparet sov med öronproppar som tur var...). Lite släp hit och dig med Majas vagn bara för grabbarna, men allt ordnar sig liksom.

Kom hem vid fem. Då var det tvagning och tvättning för hela familjen och alla kläder. När Maja somnat kollade vi på en film, sen var helgen över.

Lördag - Grinda

Maja vaknade halvsju, så vi fick sova i 3 timmar. Smart jobbat av oss!! Jag gick upp och gjorde välling. När välling och blöjbyte var klart tog Henke Maja upp på land och lät henne springa av sig lite på morgonkvisten. Jag fick vila en stund. Skönt!

Alla vaknade upp till halvtio ca. Då vankades det god frukost. Om jag skall var ärlig, så var jag nog lite bakis. Så när gänget tog sig en promeda på ön och tog en öl i fina vädret, så låg jag och led lite grann i hytten.
Jag piggnade till senare på eftermiddagen.
Det bjöds på silllunch och grill på kvällen. Vädret var suveränt. Riktigt härligt att ligga i hamnen och titta på båtar som kom och åkte och människor som knallade runt på bryggan. Det är något speciellt det där.

Den här kvällen blev tidig för alla.

( bilder kommer imorgon, då det tar va 10 min per bild att ladda upp. Måste vara något vajsing med Blogg.se just nu)

Helgen

Sista dagen på kursen i fredags bara segade sig fram. Vi höll på med skatter och moms, det sista vi gjorde, det var ju så man höll på att storkna av tristess, det enda man ville var att resa på sig och gå, hela tiden. Men till slut var det över. Stressade iväg i 180. Hela resan hem tog längre tid än vanligt, pga lokaltrafiken och köer. Två timmar senare hade jag hämtat upp Maja på dagis. Gick hem och lagade en snabb middag till henne. Henke kom hem och packade ner allt i bilen, så till slut var vi på väg till Åkersberga och båten som skulle ta oss ut i spat.

Tommy och Agneta kom och mötte oss när vi anlände till bryggan. Packade på allt på båten och begav oss iväg. Maja var på helspänn i den nya miljön. Men hon acklimatiserade sig snabbt. Det tov 45 min till Grinda. Hittade en perfekt plats på Grinda bryggan som vi la till vid.

Agneta började fixa lite plock och vi försökte få Maja att sova, vilket var lönlöst, då hon var helt uppspelt över den nya utflykten. Så hon fick vara med och käka lite plock. Hon dippade Aioli och blev väldigt förtjust i det, till Tommys förtjusning. ;O)

Till slut somnade Maja och vi andra slappnade av och drack lite vin. När klockan var halvfyra på morgonen fick jag fart i säng. Herregud, Maja vaknar ju halvsju.

Super härligt att få komma ut i båt och på havet igen. Balsam för själen!
Vi hade en jätte trevlig och mysig kväll.

Min vardag i ord och bilder

Jag, en kvinna i medelåldern, mamma, fru och halt.