Göteborg, 2/8-6/8

I måndags morse packade vi bilen och for mot Göteborg. Det tog oss ca 5 timmar ned, med någon snabb paus här och där!

Vi checkade in på Scandic Crown vid 14:30. Vi gjorde oss hemmastadda och tog sedan en buss till Heaven 23, för att äta räkmackornas räkmacka! Vi tog hissen upp 23 våningar och fick ett toppenbord med utsikt över Liseberg!
Räkmackan var den godaste jag ätit!! Rekommenderas varmt!
(null)
Vi åkte hem till hotellet efter Heaven 23 och somnade tidigt!
När vi vaknade åt vi hotellfrukost, vilket är det bästa jag vet och sedan gick jag och Maja till Nordstan för att kolla lite! Maja hade fått stora skavsår och behövde kolla skor!
11:30 klev vi in på Liseberg! Vi åkte någon karusell, vi besökte läskiga Gasten, vi åt gott, vi drack gott, vi gjorde femkamp, vi snurrade på hjul, vi gick ca 15.000 steg och var där hela dagen. Vi hade skitmysigt, över förväntan!
Vi var helt slut när vi kom hem, så vi åt middag på hotellet! Och så blev det en tidig kväll igen!
(null)

Samma sak morgonen efter, frukost på hotellet. Idag for vi ut till den Göteborska Arkepelagen, vi tog spårvagn till Saltholmen och sedan båt ut till Skärö, promenerade och åt en Sushilunch, sen tog vi en båt till ut till Brännö. Brännö var helt fantastiskt. Vi tog en promenad och gick bland härliga hus och fantastisk natur. Vi tog en öl på Brännö Bärdshus, där vi också fick låna plåster, gasbinda och allt. Då jag lyckats ramla på promenaden. Det åker ju moppar och cyklister överallt och jag skulle väja när jag vrickade foten på en asfaltskant och stöp i backen. Jag slog upp knäet, handen och har nu blåmärken överallt på kroppen!
När vi kom hem fiffade vi till oss och for sedan iväg med buss till en Sydamerikansk Restaurang som Henke nosat upp. Vilken supergod middag vi åt! Fantastiskt! Jag och Henke delade på en köttmeny och den innehöll, förrätter av olika de slag, huvudrätten var Sirlion Steak, Rumpstek och lammkotletter och avslutades med ett urval av efterrätter. Maja åt lite av oss och en typ Ceasarsalkad.  Väldigt gott!
Idag gick vi också 15.000 steg ca.